De Nederlandse Gereformeerde Kerk Assen-Peelo bestaat sinds 1 juli 2005 en heeft zo’n 600 leden van 0 tot 90 die voornamelijk in de wijk Peelo wonen. Wij noemen ons christenen omdat Jezus Christus ons leven zin geeft. Sinds 4 september 2015 houden we op zondag kerkdiensten in ons eigen kerkgebouw “Het Noorderlicht.” Daarnaast komen we door de week bij elkaar om samen aan Bijbelstudie te doen, elkaar onderling te helpen of gewoon voor de gezelligheid. In de wijk Peelo organiseren we o.a. avondsluitingen voor senioren in de Peelerhof, thema-avonden voor volwassenen, soosavonden voor de jeugd en sportactiviteiten voor jongeren. Ook organiseren wij ieder jaar de Kerstnachtdienst Peelo, sinds 2015 in samenwerking met Pinkstergemeente ‘De Ontmoeting’.

Noorderlicht-1Gebouw: "Het Noorderlicht",
Scharmbarg 37