We hebben als gemeente geen lange geschiedenis. We zijn christenen met onze oorsprong uit gereformeerde kerkverbanden, klein en daardoor betrokken bij elkaar.
Op 26 februari 2012 werd de gemeente officieel door de bevestiging van ambtsdragers.
De voortgezette Gereformeerde Kerk van Assen ‘Oase’ maakt deel uit van de voortgezette Gereformeerde Kerken in Nederland (www.vgkn.nl).
De gereformeerde kerken in Nederland willen het Evangelie van Jezus Christus in woord en daad verkondigen in de wereld van vandaag. Daarbij weten zij zich gebonden aan de Bijbel als Gods Woord, aan de drie algemene belijdenisgeschriften en aan de gereformeerde belijdenis.

De-Maasstee-1Gebouw: De Maasstee
Maasstraat 25